12 Ekim 2006

benim adım nobel



kopartılan fırtınalara bakılacak olursa; türkiye’nin vicdanı, türkiye’nin gururu olamayacak, çok yazık.

hatırlarsak ilk okul öğrencilerine verilen okuma fişlerini andıran 'ali topu at, ayşe ip atla, öldür gökhan öldür' ve benzeri cümlelerin bolca geçtiği metal fırtına serisi aylarca çok satanlar listesinde yer almıştı; bu okuryazarlık düzeyiyle aşırı milliyetçi cenahın tepkisini de hesaba kattığımızda pamuk’un tek bir kitabını başından sonuna kadar okumamış güruhun, ‘nobel ödüllü’ yazarın edebiyatına laf sokma çabalarına, “zaten nobel’i alacak olsa yaşar kemal alırdı”vari tepkilerine de şaşırmamak gerekecek.


yemişim orhan’ı, pamuk’u / moldova’ya 5 takmışız, kim takar nobel’i!
avrupa avrupa duy sesimizi / bu gelen türkiye'nin ayak sesleri...!!

6 yorum:

Sera dedi ki...

milliyetçilikle ya da muhafazakarlıkla alakam bile yok ama bu ödülün tamamen politik olduğunu düşünüyorum. ne Orhan Pamuk'un dilini severim ne yazdıklarını ne de savunduklarını. Bir de bu ödülü "ilk alan Türk" olarak anılacak olması üzücü geliyor bana, ki çok daha iyi yazarlarımız var.

Norbara dedi ki...

Selamlar ; Orhan Pamuk'un edebiyat dalında Nobel ödülü almasına sevinmekle beraber , bu ödülün gerçek sahibinin , sadece yazdığı muhteşem İnce Memed romanlarıyla ve bu günlere kadar sağlam duruşlarıyla hep ayakta dürüstçe kaldığı için bile Yaşar Kemal'in hakkı olduğunu düşünüyorum ben .Politika ve reklam çok güçlü silahlardır günümüz dünyasında ve de anında insanı vezir de yapabilir , ya da çok rezil ; asıl bunu hiç unutmamak lazımdır.Saygılar.

memed dedi ki...

Efendim;

Öyle değil ama, bir yazarı veyahut bir kitabı beğenmeme hakkımız olmalı. Üstelik konu "kitap" ise, az çok okumaya aşık bizler de "orhan pamuk'tan daha güzel yazılmış romanlar var bu ülkede" diyebilmeliyiz.

Yaşar Kemal bunlardan birimidir: evet. Daha birçokları da sayılabilir. Bu topraklardaki romancılığı Orhan Pamuk veyahut Elif Şafak ile başlatmak bunca yıllık yazılanlara haksızlık.(böyle düşünüyorsunuz demiyorum)

Diğer taraftan, ermeni ve kürt meselesini orhan pamuk ekseninden tartışmak da anlamlı değil. Ancak edebiyat dışı bir tartışma yürütülecekse bizce bu yalçın küçük'ün tezleri üzerinden yürütülebilir özellikle "şebeke"de orhan pamuk meselesine ayrı bir bölüm halinde değinilmiş.


selamlar

Adsız dedi ki...

aynı resmi kullanmışız, o kadar resmi arasından, ne ilginç.

bence isteyen kendisini okumaktan zevk almayabilir. ama bu kadar eleştirmen çok iyi derken iyi bir yazar değil deme curetini nereden bulurlar, merak ediyorum.

ve şu an toplumca saygı duyduğumuz Nazım da Yaşar Kemal de zaman zaman toplumu tarafından çok ağır (yer yer aynı şekilde vatan hainliğiyle) eleştirilmiştir. Çetin Altan'ın bir gözünün yarı kör oluşunun sebebinin mecliste Nazım yüzünden çıkan bir kavga olduğunu ne zaman unuttuk?

Adsız dedi ki...

Şimdi "Orhan pamuk" çok edebi, çok yaratıcı bir yazardır dersek, aydın ve ilerici
"Orhan pamuk" politik nedenlerle aldi dersek, muhafazakar ve cahil olacağız öyle mi ...

Ben buna gülerim.

Açıkçası birisinin nobel ödülü alması onun çok iyi bir edebiyatçı olduğu anlamına da gelmiyor.

Addwork dedi ki...

Bu ülkede nobel ödülünü Orhan Pamuk 'dan daha çok hak eden yüzlerce yazar yaşamıştır. bunu kabul etmeyen zihniyeti kınıyorum..