15 Eylül 2006

şehrin aynaları

bugünlerde yapılacak en iyi şeylerden biri; kitaplıkta mevcut olmayan bir elif şafak kitabı almak ve evde, otobüste, minübüste, vapurda, parkta vs. okumak.



“birilerinin beni vatan haini ilan edip tüm vatansever türkleri mahkemeye dahil olmaya çağırıyor olması moral bozucu elbette. ama asıl düşündürücü olan bu insanların kendine biçtiği rol, kullandıkları üslup, sözlü ve fiziksel şiddeti bu kadar benimsemiş olmaları. söylemleriyle lince davet ediyorlar. beni de bu söylem kaygılandırıyor. türkiye'de birileri anında vatan haini olarak damgalanıyor ve anında linç edilmek isteniyor. bir sürü yerde böyle olaylar patlak vermeye başladı onun için genelde linç kültüründe ve söyleminde bir artış olduğunu düşünüyorum. asıl kaygı duyduğum hem kendi hem de ülkem adına bu” / elif şafak



"korku ve korkutmak üzerinden siyaset yapıyorlar. ben bu adamların bizi kullandığını düşünüyorum. çünkü asıl hedefleri biz değiliz. asıl hedefleri ab sürecini tırpanlamak" / elif şafak



"eğer 301 böyle uygulanacaksa, bu memlekette ne roman yazılabilir, ne film yapılabilir. her sanatçı yarattığı karakterleri sansürlemek zorunda kalabilir. batı basını söz konusu insanların türkiye'yi temsil ettiğini sanıyor. ben de ısrarla onların azınlıkta olduğunu söylüyorum. türkiye'deki sivil toplum bence çoksesli ama sorun söz konusu insanların sayısal azınlıklarına rağmen seslerinin bu kadar çok çıkıyor ve cüretkâr olmaları. türkiye'deki demokrat kitlenin de aynı cesarete ve direnişe sahip olması gerekiyor.
eğer bu dengelenemezse tamamen bu düşünce manipüle edecek ortalığı. ben de insanlardan bunları kişisel davalar olarak görmemelerini istiyorum. 301'e karşı ortak bir platformda buluşmamız lazım. tek tek dava olarak görmek yerine düşünce özgürlüğü, ifade özgürlüğü olarak görüp kesinlikle destek vermeliyiz."
/ elif şafak



"bir yazar hakkında roman karakterinin sözleri yüzünden üç yıl hapis istemiyle dava açan ve doğum yapacağı haftaya duruşma koyan bir ülkeye ne dersiniz? olası ab üyesi mi? huhtemelen hayır" / the independent



"avrupa, avrupa fikrini ve kimin avrupalı olduğunu tanımlamaya çalışırken, türkiye de türklüğün ne olduğunu ve türklerin avrupalı sayılmayı isteyip istemediğini tartışıyor." / new york times



yargının değerlendirmelerine sonuna kadar saygılıyız ve yargı önünde kendimizi savunabilecek durumdayız. ancak bu davanın açılmasında şikâyet ve ihbar merci olan büyük hukukçular birliği adlı kuruluşun ve bu kuruluşun sözcülüğünü yapan kemal kerinçsiz adlı şahsın bu davayla ilgili süreci siyasi bir mücadele konusu yaptıklarını görüyoruz. dolayısıyla bizlerde bu davanın hukuki bir dava değil, siyasi kullanım ve şova bir vesile olduğu görüşü hasıl olmuştur / semih sökmen – metis yayınları

12 yorum:

Norbara dedi ki...

Selamlar ; Elif Şafak'ı bende çok seviyorum.Bu zor günleriniz de ki sorgulamalarınıza belki de biraz olsun anlam ve derinlik katacaktır sanırım ki ; ben faydasını gördüm , çok daha fazlası var onda ve görünenin ötesin de bakış açıları bilgiyle süslenip sunulduğun da ise ortaya çok güzel şeyler çıkabildiğinin iyi bir canlı kanıtı olarak çok seviyorum bu değerli insanı.İyi okumalar ve güzel günler dilerim.Saygılar.

Adsız dedi ki...

korku siyaseti demiş, yine 12'den vurmuş Elif Şafak.. severim.. severim..

okuyalım efenim..

Adsız dedi ki...

a bu arada bu 301 çok kötü çok kaka bi madde.. düşüncene uymayan kim varsa ver mahkemeye, bu vatan haini de... sonra yıkım gelsin.. ilginç.

yok yok hakikaten ilginç.

Adsız dedi ki...

çağımız türk yazarları içinde esasında haddizatında kadın yazarlarımız erkekleri geçmiştir,kelimeleri cümleleri daha okunasıdır ,fekat neresinden baksan kadındır (aşaada da bu cümleyi kullandım valla her yere cuk oturuyor..) efendime sööliyim kadın yazarlarımız daha esaslı işler yapar..fakat dünya-türkiye yazarlar birliği erkek egemenliğindedir egemenlik kimindir? --erkeğindir!!!
sonuç olarak elif şafak iyi yazardır ermenileri sırtlayıp türklere küfrettiğine de şahit olmadım
ki onların hiç biri bisküviseverblogır değil,ha blogır olsalar tamam mahkemeye verilmelidir di mi 125.maddeden :)))
tabi

Sera dedi ki...

şu an ülkemizin en "gerçek" yazarlarından birinin -ki oldukça azlar- böyle bir muamele görmesi üzücü. iddiaları ise abartılı buluyorum.

deepness dedi ki...

Anyone, dün akşam sırf bu düşünceler yüzünden , son kitabı "babam ve piç " elime aldım, bıraktım, durdum. Gittikçe değişen üslubunun farkındayım, ama bu kadının kelimelerini okumayı gene seviyorum.Belki yarın sabah ben de farklı düşünürüm...

Unknown dedi ki...

Okumak okumak okumak
Hayatta sevdiğim üç sey

özlem dedi ki...

sen de keşfettin ha.süperrr.bayılırım ben bu kadının romanlarına.gerçi son günlerde sinir olmaya başladım bazı fikirlerine ama....

Adsız dedi ki...

"Baba ve Piç" alındı, kitaplığa konuldu..
OKUNMAYI BEKLİYOR :(
çok isabetli bir başlık olmuş..
teşekkürler anyone..

deniz dedi ki...

elif şafak ı hiç sevmiyorum

anyone dedi ki...

elif şafak beraat etti, sevindirici bir haber.

ama düşünce hala yasak, linç kültürü palazlanmaya devam ediyor. bunun ayıbını, utancını taşımaya devam ediyoruz.

saygılar.

Adsız dedi ki...

http://www.elifsafak.us/