09 Ağustos 2006

sokak ve müzik

istiklal’de yürürken herhangi bir yerde ve herhangi bir zamanda sağa, sola, yukarı, aşağı bak; şanslıysan en fazla yüz metrelik bir mesafede onları göreceksin.

bir köşeye birkaç kişilik grup halinde oturmuş, bir süre önce ara verdikleri sokak performansına devam etmek için biraz zaman geçmesini bekliyorlardır. ee tabi sürekli çalmak olmaz.

utanma, çekinme. yanlarına yaklaş sanki yıllardır tanıdığın, bildiğin bir müzik grubuymuş gibi. önlerindeki ismini bilmediğin enstrümanlara bak, elemanlara, üstlerindeki o sokak müzisyenlerine özgü elbiselerine bak.

sonra meraklı kalabalık yeteri kadar olunca ara verdikleri performanslarına kaldıkları yerden devam edecekler.

bir köşede boş bir yer bulursan oturup izlemeden, dinlemeden önce istersen cebindeki bozukluklardan bir kısmını sokak konseri bedeli olarak önlerindeki kutuya takdim edersen iyi olur.

ben öyle yaptım.




sokak konseri bitti, kulağımdaki müziğe, şahit olduğum aşağıdaki diyaloğu da ekledim ve yoluma devam ettim.

izleyici kız: pardon o çaldığınız şeyin ismi nedir?
eleman: bişey bişey(ismini söyledi de unuttum)
izleyici kız: çaldığınız nedir? hangi tempoda, ne çalıyorsunuz?
eleman: doğaçlama çalıyoruz.

9 yorum:

zynp dedi ki...

birçoğu arkadaşım olur böyle dialoglar sayesinde tanıştım zaten onlarlada :)

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

sokak gerçektir müzik yaşamdır ikisi heryerde her koşulda birleşip sevişe bilir...işte o sokak mızıkacılarıda bu sevişmenin afrodizyaklarıdır...

gerçi istanbulda hala sorun çıkartıyor polis abilerimiz ama olsun...

sokak müziği güzeldir...
hemen en yakın tekel bayisine gidilip en ucuzundan bir köpek öldüren şarap alınır...bağdaş kurulur karşılarına yadan hemen yanlarına çömülür...onlar çaldık ça içilir...ara verdiler mi bir yudumda onlara verilir...hikayeler başlar havada uçmaya...hayatlar şenay düdek kıvamında olmadan dökülü verir sokağa...belki bir daha görmiyceğin insanlara küçük hayat hikayeni anlatmak ve dinlemek gfüzeldir...müzik ve sokak alır götürür başka diyarlara...sokak iyidir...

blues dedi ki...

yanlizlik okulu --->>> rock'n'coke reklami gibi olmush girishin :)

mr. anyone --->>> orasi odakule mi :))

(alakaya limon sIktIm affola, sanki kendi blogum gibi ok isharetleri falan yaptim ama zile basip kachmadim en azindan)

sevgiler n.w.

itarillë.. dedi ki...

günün en etkilendigin sahnesi olmus ha..
basit sade..oldukca dogaclama..ve lezzeti tam yerinde..aksam uzerinin en güzel anına yakın bir anda..ya da yenice aksam olmus.
bir parca huzurla esen bir rüzgar olmalı bir de etrafta..
hersey farklı olur o zaman.
sence de öle mi anyone.. .)

sad dedi ki...

bir belgeselde geçer bu sokak muzisyenleri fatih akının yaptıgı belgeselde ..

unutamadıgım bir sozleri vardır ..

biz muzik yaparken insanlar toplanır etrafımıza insanların etrafına yan kesiciler .. yan kesiciler verdiklerini alırlar insanlardan ..herkes dinler bizi en cok da yan kesiciler ..

bir de sokak diye tabir edilen yere gir girmişindir belkide ben goremediklerimi orda gordum gecenin 3 unde ..

emma dedi ki...

güzel onlarrr bu kadar lafsız güzel
sadece dinleyinnn

Adsız dedi ki...

Kazım Koyuncu gülbeyaz dizisinde bir sokak müzisyenini canlandırıyodu. Tam odakule önünde çekilmişti sahne. Her geçişimde anarım ruh halime uygun bir şarkıyla.

licensedtokill dedi ki...

sanırım yerde çaldıkları o aletin adı santouri.Bir yunan çalgısı ve bizim kanuna benzio.Ben de İzmir Konakta bu tarz müzik yapanlarla karşılaştım.Çok iyiler ve çabalarını ödüllendirmemek büyük terbiyesizlik olur.darbukayla beraber şahaneydi.

anyone dedi ki...

evet sokak hayatın makyajsız halidir erdem ve evet orası odakule'ye yakın bir yerdi nw.

ve evet haklısın senzaione. 21:00'den sonraydı. d.kiev-fb maçını izledikten sonra dolaşmak istemiştim ve o melodi hala kulağımda.

ama sokak diye tabir edilen yeri bilmiyorum koyaanisqatsi(güzel(!) bir rumuzun var koyaanisqatsi. anlamı nedir? blogunda sözetmiştin yanılmıyorsam ama unuttum ve şimdi ziyaret etmeye üşeniyorum).

hatta bu akşam ilk kez biraz aşağıya indim, hatta kadınlar kahvesi(femme bişey) diye bir kahve bile olduğunu öğrendim ayhan ışık sokak civarında. sormadım ve açıkçası önlerinden geçerken hiç alışık olmadığım üzere onca kadının yan gözle beni süzmesi tuhaf bir duyguydu. sanki mahalle kahvesinin önünden geçerken erkeklerin bakışlarına maruz kalan bir kadın gibi hissettim.

muhtemelen sadece kadınlar kabul ediliyordur oraya.

evet emin değilim ama santuri diye cevap vermişti galiba müzisyen cocuk licensedtokill.

neyse, bu akşam istiklalde yürürken nedense aklıma bir kaç kişilik bir grup kurup mesela haluk levent şarkıları söyleyebileceğimiz geldi. 3-4 kişi birden söyleyince iyi kötü ses birleşir idare edecek bir şey çıkar.