25 Eylül 2006

miss poem ne ayaktır



miss poem’i ilk kez istiklal’de mekanın tadilat duvarına “yakında açılıyoruz” yazısı astıklarında görüp de bazı günler şairlerin konuk olup şiirlerini müdavimlerine okuduğu, duvarlarından bilumum şairlerden miss gibi şiirlerin okunduğu, çayını kahveni içerken çevredekilerle "cansever’mi döver orhan veli mi?" türünde şiir gibi tartışmalar yapabileceğin şiir namına mübarek bir mekan olarak tasavvur ettiğimiz için puan hanemize -5 puan daha ekleyip kendimizi haftanın doğan bekleriz(doğa bekleriz’in eril kişi modeli) adayı olarak ilan ediyoruz kimseyi bir şey demeye fırsat bırakmadan.

şiir dinletilerine yurtdışında sıklıkla rastlamak mümkün ama nedense ülkede fazla yaygın değil. zaman zaman düzenlenenler de sessiz sedasız olup bitiveriyor. oysa şairinden dinlemek ilginç bir deneyim olabilirdi.

neyse, posta gazetesinin amatör şairlerinin –elif şafak tabiriyle ağızda kekremsi bir tad bırakan- şiirimsi şeylerini okuyup(bu konuda ek$i sozluk’te henüz bir başlık açılmamış olması şaşırtıcı) şiirden kaçabildiğimiz kadar uzağa kaçmak da mümkün ama biz ikimiz ve yanındaki gözlüklü arkadaş gözümüzü, kulağımızı iyi şiir’e, aşağıdaki bu seçkiye vermeyi tercih edelim. belki böylece doğa bekleriz'vari gafımızı unutturabiliriz.

ve anyone'dan ustalara saygı kuşağı

infilak / edip cansever
sibernetik / turgut uyar
sen kuş olursun gidersin bir trenle / cahit zarifoğlu
yalnız / friedrich nietzsche
ne tuhaf / sabahattin kudret aksal
buz gibi / edip cansever
göğe bakma durağı / turgut uyar
misis'te yeni bir mahalle / emin akdamar
yalnızlık kayzer'den daha güçlüdür / cahit koytak
dünya bir yana, sen bir yana / ömer hayyam

11 yorum:

Adsız dedi ki...

eniwan ustalara saygı kuşağın harika olmuş... Çok keyifli seni okumak gerçekten.

bu arada; ben bi' zaman bu şiiri giydim çıktım sokağa...

"bir şehri kıskanıyorum, benim böyle neyim var


sözlerime gülecek kadar yakınıma hoş geldin
ne yakınmış meğer, aşk yüzünü güldürsün
kocadığında dedikleri gün!
aynalara yeniden hevesim geldi,
güldürdüğün yüzümü göresim geldi!
pek sevindirdin de beni,
bıraktım dünyanın işini bu dünyaya:
kutsal bir işim var dedim,
tanrının sevdiği bir iş: seni sevmektir görevim."


haydar ergülen

Özge Başağaç dedi ki...

Poe'nun şiirini yeniden okuyunca aklıma bu geldi:
"Gözlerin gözlerime değince
Felaketim olurdu ağlardım"
Atilla İlhan'ı sevmiyor musun?

anyone dedi ki...

teşekkürler kibritçi kız. ergülen'in şiirini de ilk kez okuyorum, sevdim. şiir için de teşekkürler.

ve denizfeneri size gelince; sizin bir diğer adınız da aysel'di değil mi? aysel git başımdan ;)

deepness dedi ki...

Anyone, bu şölene katıldıktan sonra, işlere dönmek ne mümkün :)

Adsız dedi ki...

miss poem. mr.poem. ohhmiss poem. şiir kuşağı ne güzel olmuş öyle.

anyone dedi ki...

beğendiğine sevindim deepness, hoşgeldin. şiir okuduğumuzu duyup da gelen herkesin elini sıkmak istiyorum nedense;)

timmy jack ile birlikte sunduğunuz şiir radyosu'nu sevdim elsa. tam da bugünlerde aynı tarzda yeni bir mekan düşünüyordum, şimdilik kalsın öyleyse.

bir de timmy jack'in -özellikle altay öktem ilgisinden dolayı- gittiğim bir bilgisayar kursundaki -tj olarak bilinen- bir hoca olduğunu düşünmüştüm ama yaştan dolayı yanıldığımı anladım. yine de bu denli benzerlik şaşırtıcı!

HaNNeLiSe dedi ki...

Şiir benim için vazgeçilmezdir ...

En sevdiklerimden biri ;

Bekir Sıtkı Erdoğan'ın Marya şiiridir...

u insanlar, bu gok, bu deniz, bu yer
Birer birer kaybolmaya mahkum, birer birer
Biz ki coktan bu sapsari hasret icinde susuz
Biz ki coktan beri kaybolmusuz.
Nasil. Agliyor musun MARYA?..
Sil gozlerini, sil yavrum
Bizim yoklugumuzdan ne cikar
Askimiz var ya.....

.............

anyone dedi ki...

teşekkürler hannelise,

buradan tümünü okudum. ilk kez duydum bse'yi. ilginç bir tarzı var.

Adsız dedi ki...

bunun edit'ini bulamadım.. üstteki yorumu düzeltiyorum: ekşi sözlük'teki başlık için şey edelim,

(bkz: yurdumun şairleri)

Özge Başağaç dedi ki...

"Aysel'i Markiz'de vurdular
Onu ben vurdum
Yaprak gibi düştü yerlere
Bense ağlıyordum...

Aldılar
Götürdüler beni
Bu cinayetin hesabını sordular
Dedim ki
Aysel'i ben vurmadım
Onu Markiz'de vurdular"

anyone dedi ki...

yurdumun şairleri için teşekkürler bikelime. ayrıca ahmet oktay'ın şiiri için de teşekkürler. siteni ziyaret ettim, ilginç bir deneme.

"bi de bikelime'nin kardeşi bi işlem vardı, o ne yapıyor şimdi" şeklindeki iğrenç espriyi yapmaktan kendimi alamadım, kimse okumaz umarım. neyse, saygılar.

aysel'in akıbeti de türk şiirinin cevabı merak edilen sorularından biridir. öte yandan her erkeğin hayatında vurduğu bir aysel'i vardır değil mi denizfeneri.