30 Mayıs 2006

pinhani diyorum sana

ne pini, nerede pin, nereden bileyim dedi bir arkadaşım. bir diğeri de sensin pinhani, küfür mü ediyorsun bana dedi.

yok be güzelim grubun ismi pinhani, yeni çıkmış deyince de haa, yabancı değil mi, ne o öyle piranha gibi deyince off, neyse dedim ve bu yazıyı yazmaya karar verdim.

pinhan, gizli demekmiş eski türkçede, pinhani'de çoğulu, gizliler anlamına geliyormuş. bir kaç yerde okumuştum önceden pinhani'yi ama öyle yüzeysel, fazla üstünde durmadan. sonra radikalde ayça şen'in bu yazısını okurken aklımda kalmış legal mp3'lerini sitelerinden indirebilirmişiz diye. bir kaç gün önce de dön bak dünyaya'yı indirdim sitelerinden.

yalnız kaldıysan , kalkıp pencerenden bir bak / güneş açmış mı , yağmur düşmüş mü / dön bak dünyaya / herkes gitmişse , sakince arkana dön bir bak / dostun kalmış mı , aşkın solmuş mu / dön bak dünyaya , dön bak dünyaya / bir sonbahar kadar yalnız , bir kış kadar savunmasız / ya da ilkbaharsan , yolun başındaysan / asla vazgeçme , kalkıp da pencerenden bir bak / güneş açmış mı , yağmur düşmüş mü / dön bak dünyaya

şeklinde sözleri olan şarkıyı üst üste birkaç kere dinledim, ilk şoku atlattıktan sonra da bir şarkıyla yetinmeyeceğime karar verip albümün tamamını illegal yollarla bulmayı denedim.

yarım saat sonra sırayla diğerlerini de dinlemeye başlamıştım. önce

içinden geleni söyle , kalırsa yazık olur / hayata küsüverirsin , hüzünler seni bulur / bişeyler yapabilirsem güzel gözlerin için / başından geçeni anlat , masaldır benim için

diyen hele bi gel, sonra

bugünüm yarın olsa , ya da hep yeni baştan / yaşamak ne güzel olur hiç başlamamışsan / geriye ne kalırdı yaşananları atsan / seni bir daha yaşamak isterim aslında

diyen beni al.

bu basit ve fakat gücünü, etkisini basitliğinden alan sözlerin üstüne sinan ve zeynep’in vokali ve iyi müzik de eklenince birkaç gündür bıkmadan, usanmadan üst üste dinlediğim bir albüm çıkmış. hala sağda solda ne kadar mütevazi olduklarını görünce şaşırıyorum, muhtemelen ne denli büyük bir iş başardıklarının farkında değiller(elbette isterim ki hep öyle kalsınlar).

itiraf etmek gerekirse hala illegal yollardan indirdiğim albümü dinliyorum ama kısa süre sonra parasını ödeyip alacağım.

ebru çapa'nın ayça şen'e söylediklerine(sen beni psikopata bağlamak mı istiyorsun abi? hıyanettir bunun adı. seni bilemeyeceğim ama ben bu albümü dinleyip aşık filan olmam, hastanelik olurum) hak veriyorum aslında. belki de kırmızı reçeteyle satılması gereken bir albüm. son olarak galiba birlikte yaşlanmak isteyebileceğim bir müzik grubu pinhani.

grup üyeleri


kuzenler(sinan & zeynep) mutlu günlerinde:)

sinan kaynakcı
25 aralık 1979'da istanbul'da doğdu. çocukluğu florya ve bakırköy'de geçti. cağaloğlu anadolu lisesi'nden 1998 yılında mezun oldu. müziğe bu okulda başladı. 1995 yılında yan flüt ve gitar çalmayı öğrendi. 1996 yılından itibaren aralıklarla stüdyo hiphop'ta bateri dersleri aldı.
2001-2003 yılları arasında van basten grubuyla beyoğlu barlarında canlı müzik yaptı. bu dönemde kendi parçalarını yazmaya başladı. farklı hedefleri nedeniyle gruptan ayrılmak zorunda kaldı. 2004 yılı sonunda zeynep'le kaydettikleri demoyu akın eldes'e dinletti ve albüm kaydı başladı. grubun vokalist ve ritm gitaristi

zeynep eylül üçer
16 eylül 1985'te istanbul'da doğdu. çocukluğu teşvikiye'de geçti. 1991-1997 yılları arasında trt istanbul çocuk korosunda şarkı söyledi. orta okula istanbul'da başladı. 1 yıl sonra ailesiyle antalya'ya yerleşti. antalya koleji'nde okudu ve okulu adına 2.ligde uzun süre basketbol oynadı. sinan'ın ona hediye ettiği bas gitarla aktif müzik yaşantısı başladı. müzik öğretmeni olan annesinden solfej ve armoni dersleri aldı. 2004'te demo kaydı için istanbul'a geldi. 2005'te albüm kaydının başlamasıyla yeniden istanbul'a yerleşti. grubun bas gitarist ve vokalisti

not: grup üyeleri hakkındaki bilgiler sitelerinden alınmıştır.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

şurada kendilerini tanıtıp 3 şarkılarını koyduk, burada da kendileriyle yapılmış bir röportaj var.

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

akın eldes abimiz ellerinden ttmuştur bu arkadaşların gerçekten müzikte hissediliyor akın abi izleri sözler ise bazıları çok iyi ama tümünde aynı yakıcılık vuruculuk yok gibi geldi ama destek olamk lazım...

açın türkiyenin önünü :)))

Adsız dedi ki...

benim de karşıma o kadar çok çıktı pinhani..fazla üstünde durmamıştım niyeyse..şimdi "İstanbul'da" şarkısını kaç kere dinledim, hesaplayamıyorum..

özlem dedi ki...

tavsiyene uydum,dinledim,beğendim.duymuştum grubu daha önce.akın eldes el verdiği içn de iyi olacaklarını düşünüyodum.ama dinleme girişiminde bulunmamıştım.çalıyor şu an:))

Unknown dedi ki...

dünyadan haberim yok benim .

celibon dedi ki...

ilk defa duyuyorum "pinhani"yi...

e bir de şarkılarını duyayım :))

zynp dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
anyone dedi ki...

miette: yazı ve ropörtaj güzel olmuş, ellerinize sağlık.

erdem: akın eldes'i duymamış olmak da benim ayıbım, mahçup oldum:(
evet, açın türkiye'nin önünü, kral tv tayfasına katlanmak zorunda değiliz.

indis: benim favorim dön bak dünyaya, hele bi gel ve beni al. diğerleri de güzel tabi.

özlem: dinlemene aracılık ettiğim için sevindim:)

olga: yok efendim, rica ederim öyle söylemeyiniz. sayenizde tanıştığım the knife-heartbeats'ı da çok sevmiştim.

redcat: dinleyin bakalım beğenebilecek misiniz.

azey: müzik zevkine hep hayran kalmışımdır. look at the stars / look how they shine for you diyen coldplay'i de ilk kez senin blogundan duymuştum.

15 haziran'daki bu konsere gidebilirim.

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

hep beraber mi gitsek ne yapsak...

zynp dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
zynp dedi ki...

pinhani yi ilk kesfedenlerden biri benim dersen yalan olmaz.cünkü gercekten öyle. aylar öncesinden tum sarkılarını ezberledim playlistimde gunlerce belki 100 kez dondu durdu.. onların tadı baska ... yaptıkları muzikte oyle.. pinhani yi dinledigim zaman hep gusel anılarım gelio aklıma mutlu oluyorum... e oyleyse gidelim valla 15 haziranda ki konserlerine ne drsin envan :))

zynp dedi ki...

(hişt caktırma ;))

anyone dedi ki...

erdem, azey: kim bu envan diyorum ben de. herhalde yorum yazanlardan birinin ismi elvan, yanlış yazdı dedim, jeton geç düştü.

gidelim tabi ekibi toplayıp.

asdfgh dedi ki...

ben de senin gibi, yorum yazanlardan birisine demek istedi herhalde diye düşünmüştüm..ben şimdi bunu niye söyleyip de araya girdim ki! hey Allah'ım..

anyone dedi ki...

azey: tamam çaktırmıyorum, aramızda;)

indis: zaten öyleymiş indis, yorum yazanlardan biriymiş de ben burada bir kaç günlük sakalımla otururken aklım başka yerlere gitti, o yüzden jeton geç düştü:)
neyse, araya girmeye devam et sen böyle ara sıra konuyu dağıtmak için iyi oluyor:)

asdfgh dedi ki...

ah şu köşeli jetonlar yok mu!
neyse, durup dururken konuya dalmakta üstüme yoktur:) bunun için bir şey de var aslında: üçüncü kişiye..

Adsız dedi ki...

bu pinhani:piranha muhabbetini kim yapmış acaba:)) yorumları okuyunca koptum.. çok ısrar ettin dinleyeceğim grup piranha yı:))